Inhalte(1)

CIA-Mitarbeiter James Reese führt ein geruhsames Leben in Paris. Das ändert sich schlagartig mit der Ankunft seines Kollegen, dem hartgesottenen Charlie. Der Agent soll eine islamistische Terrorzelle aufspüren. Das ungleiche Duo beginnt mit den Ermittlungen. Dabei erledigt Charlie rücksichtslos einen Terroristen nach dem anderen. Doch die wahren Drahtzieher sind in James unmittelbaren Umfeld zu finden. Der Assistent des US-Botschafters in Paris, CIA-Mitglied James Reese (Jonathan Rhys Meyers), langweilt sich zu Tode. Als Geheimdienst-Agent hatte sich der junge, ehrgeizige Mann ein aufregenderes Leben vorgestellt. Doch mit der Ankunft seines neuen Partners, dem schießfreudigen Charlie Wax (John Travolta), geht James‘ Wunsch schnell in Erfüllung. Charlie soll in Paris eine islamistische Terrorzelle aufspüren, die einen Anschlag plant. Die Spur zu den Verbrechern führt über ein China-Restaurant, das als Drogen-Umschlagplatz dient. Mit dem Rauschgift werden die Terroraktionen finanziert. Charlie lässt James vorerst im Unklaren über ihre Mission. Verblüfft beobachtet James, wie der skrupellose CIA-Mann gnadenlos nahezu das gesamte Personal des Restaurants tötet. Ein Kellner verrät den Agenten das Versteck der Terrorgruppe. James, endlich in seine Aufgabe eingeweiht, spürt mit Charlie die Terroristen auf. Zwar kann die Zelle vernichtet werden, aber die Drahtzieher des Anschlags befinden sich weiterhin auf freiem Fuß. Fotos beweisen, dass James von ihnen beschattet wurde. Charlie scheint erneut mehr darüber zu wissen als sein Partner. Die Terroristen verbergen sich in James‘ unmittelbaren Umfeld. (ServusTV)

(mehr)

Kritiken (6)

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch I feel that some critics were too harsh. From Paris with Love is a passable action snack that doesn’t bother too much (if at all) with any plot logic, but it was pretty watchable regardless. That the celebrated 96 Hours is much better (at least when it comes to the script)? No, I don’t think that for a moment. ()

Isherwood 

alle Kritiken

Englisch Morel has "taken" about two steps back from Taken, where he is held back by a silly script that lacks any ideas or a drop of unpredictability. In terms of the direction, there is nothing to draw from. This means that the only thing that offers up any ideas is the liquidation of the gangster youth, the shootout in the Chinese restaurant, followed by the one between the mannequins, which literally explodes into a geyser of action. While "Royal with Cheese" is a delight, for a planned action flick of the year, it's a pretty ruthless disappointment. PS: This is the most racist film by far. How else can we explain that the immigrant scum are being liquidated by the merciless hand of an American tough guy in a bomber jacket and a shaved head? :) ()

3DD!3 

alle Kritiken

Englisch Wax on, Wax off. Excellent trailers and high expectations are From Paris with Love’s best friend. The screenplay is really weird and even though in places unusually surprising, the plot is a little confused and sometimes loses you. But that is usual for Besson. Morel does a superb job, the action is first-rate and looks good, snappy lines pour out like coke from a bag with bullet holes in it and Travolta, that Travolta. The whole movie stands on Wax’s shoulders. That guy is simply cool and his wise lines could be carved on a tombstone. The fourth star is for him. Jonathan Rhys Meyers isn’t bad either, but here he is simply in the shadow of the bald guy with the bazooka. I would welcome a sequel with a better screenplay. I just have to see Wax again. Here’s a piece of advice that I picked up in Somalia. When a nervous ten-year-old kid aims a gun in your face, you do what the fuck he tells you. ()

Kaka 

alle Kritiken

Englisch Boring. I’ve seen stuff like this a hundred times, and the action camera and the European filters can’t save it. Travolta's wisecracks are okay, the action is very average and the plot is meaningless. Taken set the standard, now it's only going to get worse. ()

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Ein fürchterlicher Quatsch. Während des Films hat mich am meisten der Gedanke amüsiert, was dazu wohl meine Ex-Freundin sagen würde, die John Travolta liebt, aber Männer mit Glatze hasst. Den ersten Stern gebe ich für die ausgezeichnete Verfolgungsjagd im Finale (das, was der Fahrer vom silbernen Audi vorführt, nennt man Fahrerkunst), den zweiten für ein paar (gewollte) Witze. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch This film definitely deserves a better rating than it generally gets on the databases, because it's simply good. John Travolta is terrific here and Jonathan Rhys Meyers is absolutely his equal. The story is wonderfully gritty, and it has a pretty good twist that I didn't think of at the beginning. I had a good time with it. ()