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Internet sensation and notorious prankster Kazma pulls back the curtain on one of his most daring stunts and raises the stakes to pull off a bigger one. (Netflix)

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Goldbeater 

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Deutsch Wenn es ein FILM über einen Idioten wäre, der auf dem Grundstück ahnungsloser Senioren ein Loch gräbt, um die Leute mit angeblichen Wettbewerben zu täuschen, und wenn es zusammenpassen würde, könnte daraus eine ziemlich gute Komödie mit ein paar humorvollen Ideen entstehen. Leider ist es jedoch nur eine REKLAME für den Idioten, der Löcher gräbt und Leute mit angeblichen Wettbewerben täuscht - und aus diesem Grund konnte einfach nichts Kluges entstehen. Der gesamte falsche Raubüberfall und die endgültige Botschaft an die Ex-Freundin waren der Gipfel der Peinlichkeit. Der imaginäre Preis für das diesjährige totale tschechische Film-Cringefest geht an Kazma, Glückwunsch. ()

JFL

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Englisch Czech Dream for the 15-to-25 demographic in open beta version. Back in 2004, Klusák and Remunda released a documentary mapping the course and impact of a marketing prank with the aim of opening the audience’s eyes to the deceitfulness of marketing and Czechs’ fanaticism when it comes to getting a discount. Kazma and Co. conversely released into cinemas a marketing fake product, which is in itself just another load of marketing promises. In comparison with Czech Dream, The Movie is not even a false façade of a promised shopping mall in a field, but rather an advertisement for it that runs only in cinemas instead of on television. So, how far have we come in the intervening 19 years? People were angry at Klusák and Remunda back then for making them unwitting participants in the prank, for causing them to push themselves in front of the camera and for daring to force on us a view of marketing as a business of lies. Now everyone is enthusiastically flocking to The Movie with the vision that they will be part of the prank, at the end of which the demigod Kazma, armoured in a sizable portion of reputation laundering, will confirm what everyone clearly knows, which is that marketing is a lie and everything is a prank. In doing so, he will pull a pile of money out of them and this won’t bother anyone, because it’s a flex and instead of some annoying, time-consuming catharsis, simply saying “meta, lol” will pass for reflection. ()